Mitä luet?

Yleistä keskustelua. Kirjoita vaikka lukemastasi kirjasta.

Re: Mitä luet?

ViestiKirjoittaja merenaalto » 12 Maalis 2009, 23:52

Luen parhaillaan Seppo Jokisen "KUTSUMUKSENI", jonka ystäväni lainasi minulle. Hyvä kirja, tosi kiinnostava! :D
merenaalto
Varaylläpitäjä

ViestiKirjoittaja merenaalto » 21 Maalis 2009, 23:01

Pitäisi taas raahata kirjat ja levyt kirjastoon.....ja onkin sitten taas kova homma etsiä samantien uutta luettavaa. Tällä hetkellä kiinnostaisi elämänkerrat, ihmissuhteet, psykologia kuten aina ja hengelliset teokset. Juuri luin yhden kiinnostavan elämänkerran. Täytyykin tehdä nettihaku, mitä kiinnostavaa löytyy meidän kirjastoista tai lähikaupungeista. Viimeksi otin mukaan lapun, mitä lainaan. Silti niitä oli vaikea hyllynumeroiden perusteella löytää, sekavaa :roll: ....Facta kiinnostaa enemmän kuin fiktio.
Haluan tietoa lisää mm. ihmisistä, kaikesta, mikä ihmisyyteen liittyy .....On jäänyt opiskeluvaihde päälle kai...lopullisesti. :D
merenaalto
Varaylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irkku » 25 Maalis 2009, 09:09

Luen juuri kirjaa " Lumen taju" ,kirj.Peter Hoeg ,tanskalainen kirjaiöija.. Kirja on mielenkiintoinen ja jännittävä..
Luin kirjan,silloin,kun se ilmestyi,mutta en muistanut juonesta enää paljoa,kun ilmestyi jo 1995. Hänen toinenkin kirjansa on suomennettu,"Rajatapaukset"..Kirja kertoo erikoiskoulun maailmasta..Hyviä kirjoja on todella paljon..
Luin,.Torey Haydenin "Lapsi muiden joukossa"..Hänen kirjansa kertovat ,niistä erityis-lapsista,kun oli ammatiltaan erityis-
opettaja..Hän kirjoittaa ,todella hyvin..Niihin kannattaa tutustua myös.. :)
Irkku

ViestiKirjoittaja Hiistakka » 25 Maalis 2009, 12:38

Minä olen viimeksi kahlannut uudelleen läpi Caroline Mys´n "Sielun sopimus" kirjan, mikä raskaudestaan huolimatta on varsin ajatuksia herättävä lukukokemus. Samoin kuin nyt lukemisen kohteena oleva Anthony de Mellon "Havahtuminen".
Suosittelen ihan vilpittömästi jokaiselle, joka on kiinnostunut psykologiasta ja omasta henkisestä kasvustaan.
Ja turha pelätä, että kyse olisi "pakanallisesta hapatuksesta" nämä molemmat kirjat sopivat kyllä ihan jokaiselle, elämänkatsomukseen/uskonnolliseen suuntaukseen katsomatta:)

Kevyemmästä päästä luin juuri Sean Stewartin "Matkijalintu" teoksen, mikä oli myöskin varsin mielenkiintoinen kasvukertomus.

Runokirjoista, yöpöydällä nököttää Apollinaris`in "Mätänevä velho", mikä hiukan vastenmielisestä nimestään huolimatta on erinomainen oman genrensä edustaja ja jota on ilo lukea yhä uudelleen, vaikka pätkittäin, silloin tällöin.
Hiistakka

ViestiKirjoittaja ninotska » 04 Huhti 2009, 15:24

Aloitin toissa iltana lukemaan Leena Landerin kirjaa Tummien perhosten koti.
Sinänsä harmittaa että näin nuo leffana vuosi sitten - ja nyt kirja on erittäin paljon intesiivisempi.

Kyllä lapsuus on korvaamatonta aikaa, se tulee ahdistavan juonen myötä selväksi kirjasta. Pitkät laitos-. ja sijaiskoti/poikakoti kierteet joko lannistavat tai sitten ei. Kylmiä väreitä herättelevä kirja, jossa päähenkilönä Juhani - joka laitoshoidosta siirretään saarelle poikakotiin - saarelle, jossa on oma diktaattori johtaja, omin tiukin (ehkä) karmivin sääntöinensä.

Olen kirjan loppu puolella, mutta luen sen tänään kantta kohti. Suosittelen - en ehkä ihan hirmuisen herkille, jollaiseksi itsenikin luokittelen - mutta ammattini vuoksi, jään henkiin :)
On niin helppoa,
sanoa rakastavansa.

Vasta rakastamisen ilmaiseminen,
tekee sanoista toden.
ninotska
Runoradion erikoislähettiläs

ViestiKirjoittaja merenaalto » 04 Huhti 2009, 20:33

Mulla on iso pino lainakirjoja ja olen alotellut useampaa kirjaa yhtä aikaa. Vaikka olen mielikuvitusihminen, mua ei juurikaan kiinnosta fiction lukeminen. (paitsi nuorena lukemani kirjat kertauksena) Haluan löytää uusia ajatustapoja, tutkailla niitä ja uutta tietoa. Itse elämä , minun tai jonkun muun, on se kiinnostavin ......Psykologia, sosiaalipsykologia ja jopa filosofia kiinnostaa jonkin verran. Mulle on tärkeää ymmärtää tätä elämää eri kanteilta.
Nyt luen yhtä aikaa Maija Nymanin "Naisten kutsut", Leif Nummelan "Raamatun punainen lanka", Seppo jokisen "Terve kiintymys" , Eero Junkkaalan "Miksi Jumala sallii pahan" ja olen selaillut "Uusien uskontojen käsikirjaa" sieltä täältä....ja monta muuta kirjaa odottaa tuossa lainakirjojen kasassa vielä..Jokista lisää yms... :D
merenaalto
Varaylläpitäjä

Hengelliset kirjat elämäkerrat sekä tietenkin runot

ViestiKirjoittaja junnu hätälä » 05 Syys 2010, 19:58

Minä olen lukija joka lukee Niin hengellisiä kirjoja. Elämäkertoja sekä tietenkin runoja.
Nyt luen Elina Vaaran runokokoelmaa. Elina Vaara kuuluu niihin vanhoihin hyviin runoilijoihin jonka runoja olen lukenut paljon.
Ja Hengellinen kirjallisuus Mm Joyce Meyer jolla on ohjelma jota esittää tv7.
Ja elämäkerrat monet kuten Anne Pohtamon Kauneuskuningatteresta evankelistaksi voisi olla hyvä kirja
Ja kaikki runot runoja mm Saima Harmaja kuuluu klassisiin hyviin ja minua koskettaviin runoilijoihin.
Ja eräs tuttava lukee parhaillaan jumalan parantavasta rakkaudesta kertovaa kirjaa Parantava rakkaus joka olisi varmasti mukava lukea.
Yhteen aikaan luin paljon historiallisia rakkausromaaneja mm Kaari Utriota ja Catherine Cooksonia mutta ajanoloon kyllästyin niihin ja aloin kaivata mm Elämäkertoja hengellistä kirjallisuutta runoja Ja raamattua luen paljon.
junnu hätälä

Edellinen

Paluu Kirjallisuus